DE LUISTERLIJN

En dan zit je er even helemaal doorheen. Het overkomt heel veel mensen die langdurig van een uitkering of van een klein pensioentje moeten rondkomen. Elke week ploffen er vervelende brieven op de deurmat. Elke dag sta je te rekenen in de supermarkt. De wasmachine staat te bonken en loopt op zijn laatste benen, terwijl jij niet weet waar het geld voor een nieuwe vandaan moet komen. En tot overmaat van ramp moet je geld terugbetalen omdat je in het voorgaande jaar teveel huurtoeslag hebt ontvangen. Aaaagh!

In veel gevallen heb je dan wat aan een geduldig luisterend oor, dat jou ook een begin van een oplossing kan geven. Daarvoor heb je in Nederland De Luisterlijn. Er bestaat in ons land al meer dan een eeuw een telefonische hulplijn. Sinds eind vorig jaar is de naam veranderd in De Luisterlijn, waar mensen overigens ook via chat en email hulp kunnen vragen.

Professionaliteit

De Luisterlijn heeft meer dan 1200 vrijwilligers in het hele land, die 24 uur per dag, zeven dagen in de week klaar staan voor mensen die het even niet meer zien zitten. Die vrijwilligers hebben een gedegen opleiding gehad, en staan onder leiding van ervaren beroepskrachten. Die professionaliteit is hard nodig, want soms is de hulpvraag heel dringend.

Ondanks de professionaliteit staat het gesprek van mens tot mens voorop bij De Luisterlijn. Voor veel hulpvragers is het al een verademing als er iemand gewoon luistert. Iemand die actief luistert, actief meepraat, zodat de hulpvrager ook zelf mogelijkheden gaat zien om uit de rotsituatie te komen.

Uitweg

Misschien zie jij door alle dingen die op je af komen ook geen uitweg meer? Draait jouw denken alleen nog maar om geld en om schulden? Misschien vind jij dan ook een luisterend oor bij de Luisterlijn. Hier is het webadres:

https://www.deluisterlijn.nl/

LEES MEER: Doe je mond open en vraag:

DOE JE MOND OPEN EN VRAAG!

Dit vind je misschien ook leuk...