HET BEL-ME-NIET REGISTER: LEKKER RUSTIG

Eén van de neven wordt bijna maandelijks gebeld door een callcenter, dat hem aanbiedt om zijn telefoonabonnement goedkoper over te sluiten. De beller zegt dat hij of zij namens de aanbieder belt. Dat klopt niet. Het zijn particulieren die op een slimme manier misbruik maken van de onwetendheid van de klant. De neef heeft dat inmiddels al zeker twintig keer aan ze uitgelegd, maar de callcenters blijven bellen. Wat de neef nu zegt, als hij zo’n telefoontje per ongeluk toch opneemt, zullen we hier maar niet herhalen. Wat hij zegt, lucht in ieder geval erg op.

Er zijn nog steeds uitgekookte boeven, die mensen via de telefoon allerlei abonnementen en andere onnutte zaken aanbieden. Soms is het regelrecht crimineel, wat ze proberen. Ga er niet op in. Vraag ze vriendelijk of ze jou een briefje of folder te sturen, zodat je het nog eens kunt nalezen. Dan bellen ze je (voorlopig) niet meer terug.

Opgeven

Of je kunt je opgeven bij het Bel-me-niet Register. Bellers moeten officieel namelijk eerst in het register kijken, of ze jou mogen bellen. Daar houden de dames en heren zich niet altijd aan. Maar dan kun je in ieder geval zeggen dat je in het Bel-me-niet Register staat, en dat ze moeten ophoepelen. Als ze het nog een keer doen, dan kun je ze aangeven bij het register, en krijgen ze een boete. Zeg dat maar, dat lucht inderdaad erg op.

Hier is de link naar het officiële Bel-me-niet Register: https://www.bel-me-niet.nl/

LEES MEER: Een jaar geleden plofte het laatste papieren telefoonboek bij de belangstellenden op de mat:

IN MEMORIAM: HET TELEFOONBOEK

Dit vind je misschien ook leuk...

1 reactie

  1. nicole schreef:

    Ik krijg ze gelukkig niet vaak, maar dat soort telefoontjes is inderdaad super irritant! Fijn dat er wat aan te doen is.